Saturday, January 30, 2010

Cikgu! Jangan Pergi part1

Assalamualaikum.. huhu
dimasa yang agak sempit ni.. ana nak bercerita about seorang guru yang ana hormati ^^

=====================

*sedang bekerja*
cikgu S : Ain.. kamu free x ?
ana : hurm.. lepas habis kerja, free la cikgu.. kenapa ?
cikgu S : saya nak minta kamu tolong saya la. macam ni, saya nak buat video lagu sekolah. tapi saya x tahu dan takde masa sangat. kamu tolong saya boleh ?
ana : ouh.. video lagu sekolah ? cikgu nak buat yang ada lagu dan gambar-gambar la ye ?
cikgu S : a'a.. *angguk2*
ana : ouh.. boleh cikgu.. nanti saya buatkan * senyum *
cikgu S : terima kasih ye ain *senyum* nanti saya beri kamu lagu-lagu dan gambar-gambar tu ye.
ana : okey cikgu.. ape2 contact la .. cikgu kan ade numb saye.. saye nak sambung kerje yea.. Assalamualaikum cikgu ^^ *senyum*
cikgu S : ok.. waalaikumusalam.

=====================

jam 9 malam..
"tercatat sudah
dalam sejarah
tujuh pemuda yang beriman
melarikan diri kedalam gua
demi menyelamatkan iman.." [ message notification~]

" message from cikgu sudin"
~ ain, nanti datang jumpe saye hari selase tau.pukul 10 pagi.

reply : urm.. insyaAllah.. tapi saya x kompem lagi cikgu..

message from cikgu sudin
~ saya tunggu kamu ye Ain.. ;)

reply : oke2.. insyaAllah saya datang.. apa2 pn nanti saya call cikgu. ok. selamat malam cikgu.salam. ;D

message from cikgu sudin
~ ok. selamat malam Ain ;)

=============================

hari berganti hari dan tibalah hari selase.. huh..
alhamdulillah, free harini, boleh la jumpa cikgu..

8 pagi : " salam cikgu.. pukul 10 nanti saya datang jumpa cikgu "
8.15 pagi :
" telah ku lalui jalan berduri
sejuta harapan terusku pertahankan
bukan mudah menggapai bintang
bersilih dugaan mendatang
disebalik kepayahan
disitulah kekuatan
tekad hati, azimat di perjalanan
mengejar impian~ " [ cikgu sudin call ]


ana: helo ?
cikgu : helo.. Assalamualaikum Ain
ana : waalaikumusalam cikgu..
cikgu : saya sekarang ada di port dickson.. kamu datang pukul 11 ke atas nanti boleh ?
ana : ouh.. pukul 12 la ye cikgu ?
cikgu : ok.. pukul 12.. saya tunggu kamu di bilik kaunseling ok.
ana : ok cikgu..
cikgu : ok.. assalamualaikum
ana : waalaikumusalam

==========================

jam 12 tengah hari..
ibu hantar ana kesekolah.. thanks ibu ;)

==========================

*on the way ke bilik kaunseling tingkat 3 *

student : Assalamualaikum cikgu ^^
ana : waalaikumusalam.. sy bukan cikgu xD *sengeh*

jalan lagi.. naik tangge..

student : hai kakak! *senyum**lambai tgn*
ana : haii~ *senyum* lambai tgn kembali*

jalan lagi... da tingkat 2 ni..

ustazah : Hai Ain ~ x kerje harini ?
ana : hehe.. hai ustazah~ *senyummm* da berhenti la ustazah.. *sengeh*
ustazah : berhenti ? * tepuk bahu ana >.< * kenape ain ?
ana : huhu.. penat la ustazah.. *sengeh2*
ustazah : alarr kamu ni.. saya rindu kamu tahu x.. patut la sy cari kamu x jumpe2 dekat kantin semalam.
ana : huhu.. maaf ustazah *senyum**bersalah*
ustazah : kamu buat apa sekarang ni ? kerje mane pulak ?
ana : duduk rumah memasak dengan ibu je ustazah.. xdela.. tak kerje kat mane2.. ni cuma tolong cikgu sudin nak buat video for skolah kita.
ustazah : ouh.. takpela.. belajar la memasak ye *senyumm* ustazah nak masuk kelas dulu..
ana : okey ustazah.. assalamualaikum *senyummmmmm*
ustazah : ok.. waalaikumusalam *senyum*

* hue.. okey.. da sampai depan bilik kaunseling*
*ana melihat dari luar kelibat wajah cikgu sudin..*
*cikgu sudin melambai2 tangan ke arah ana sambil memanggil masuk*

ana : Assalamualaikum cikgu^^ maaf lambat sikit..
cikgu : waalaikumusalam.. ouh xpe.. duduk la dulu ain..
ana : ok..

* time ni ade 2 student tengah menceritakan masalah mereka..*

student1 : cikgu, sebenarnye, kawan saye ni ade masalah cintan, cikgu ..
cikgu : ape masalahnye ? ramai sangat boyfriend ke ?
student2 : haha.. yewla cikgu.. saye ade 2 boyfriend
cikgu : ade dua ? kamu form berape ni ?
student1 : kami form 2 cikgu.. sebab tu kene ade 2 boyfriend.. haha
cikgu : ouh.. kalau form 3 nanti ade 3 la ?
student2 : yewla.. darjah 6 dulu ade 6 boyfriend taw cikgu *senyum*
cikgu : haha.. macam2 kamu ni.. so, ape masalah sebenarnya ?
student1 : dia x tahu nak pilih yang mane satu antara 2 boyfriend dia tu cikgu..
student 2 : a'a.. saya keliru.. tak tahu nak yang mane satu.. yang sorang ni mcm best.. yang lagi sorang pun macam best jugak cikgu.. *ketawe*
cikgu : ? kamu.. tunggu sekejap yea..

=================

cikgu : Ain.. ni cd gambar2 student kita yang tahun lepas.. semua gambar aktiviti sepanjang tahun lepas ada dalam cd ni..
ana : ouh.. okey cikgu..
cikgu : kamu tunggu sekejap ye.. saye nak masukkan lagi 3 lagu dan beberapa gambar sekolah..
ana : okey..

==================

yani & irfa : Assalamualaikum abah~ *salam ngan cikgu*
cikgu : waalaikumusalam yani, irfa *senyum*
yani : rindu dekat abah.. sihat ?
cikgu : saya rindu kamu jugak.. sihat2..

irfa : eyh .. hai Ain.. haha*gelak besar*
ana : hai.. ??? erk.. nape gelak ?
irfa : baru tadi pk hem cerita pasal ko.. cikgu cakap jari ko luke kene pisau *hahahaha*
ana : =.=! manedeeeeeeeeeee~ >.<
irfa : hahaha.. mane jari yang luke tu ? aku nak tengok.. cepatla..
ana : eyh.. dah sembuh dah la =.= tak teruk punnnnnn *tahan malu*
irfa : haha.. meyh la jari ko tu.. ak nak tengok jugakk *gelak besar*
ana : dah la.. irfa buat ape kat sini ?
irfa : haha.. ko x pasan nanti ak tengok jari ko :P .. aku ngan yani amik markah koko kat cikgu tadi.. then cikgu cerita pasal ko.. haha
ana : ouh.. adeyh.. ak belum ambil lagi la markah koko.. haritu dah banyak kali cikgu suruh ambil.. tapi mase tu time kerje.. jadi ak pun lupe.. huhu
irfa : xpe.. nanti ko amik la kat pejabat..

ana : okey.. eyh yani.. lame x jumpe.. sihat ?
yani : sihat la ain.. hee..
ana : yani kerje ke ? teacher che mah kirim salam kat yani ngan irfa
yani : alamak! teacher.. orang takot la ngan teacjer tu ain.. haha
ana : lar.. ape pulak takutnye.. dia x makan orang pon.. haha
yani : huhu.. x boleh la ain.. orang takot la..
ana : haha.. okeyh2..

=======================

nadia dan nik : Assalamuaalikum cikgu..
cikgu : waalaikumusalam *senyum*
nadia : hai Ain.. irfa, yani..
ana : hai nadia, hai nik *bersalaman*
ana : ko buat ape kat sini nadia ?
nadia : ambil markah koko dengan nik ni.. saje singgah bilik kaunseling jap
ana : ouh.. meyh la duduk skali..
*sembang2.. gurls talk*

ana : eyh, 6 dan 7 feb nanti ada karnival jom masuk U.. korang nak pergi ?
nik : ouh.. haritu syazana ade ajak ak.. kiteorang pergi kot..
nadia : ak nak pergi gak.. tengok la parents ak bagi ke x nanti
irfa & yani : a'a.. kene tanye parents ak dulu la..tapi ak nak pergi gak.. huhu
ana : ouh.. kite pergi 7 feb nak ? 6 feb ak kene kerje la
nik : ouh.. tengok la nanti macam mane.. nanti la kite kompemkan smule..

====================

lepas tu.. ana ikut mereka pergi ziarah beberapa orang guru di bilik guru.. sembang2 kejap dengan cikgu2.. hehe.. then, meraka pun pulang.. ana balik semula ke bilik kaunseling..

====================

cikgu : Ain.. tu da siap da semua.. ni pendrive kamu..
ana : ouh okey cikgu..
cikgu : Ain.. mari duduk sini.. saya nak cakap sikit
ana : [duduk] hurm.. ye cikgu ?
cikgu : kalau boleh Ain, saya nak kamu beri pada hari jumaat ni.. boleh tak ?
ana : err.. jumaat cikgu ? saya x tau la.. insyaAllah saya akan cuba buat secepat mungkin..
cikgu : *senyum* saya tahu saya boleh percaya kamu.. jumaat ni ye ?
ana : insyaAllah cikgu.. saya cuba buat yang terbaik.. apa2 nanti saya call cikgu.
cikgu : okey.. sebenarnya Ain.. saya dah nak kene transfer.. bulan 2 nanti saya dah pindah skola..
ana : eyh cikgu ? betul ke ? kenape cikgu ?
cikgu : saya dapat jadi penyelia petang di smk lukut.. bulan 2 saya akan bertugas disana.
ana : tapi kenape tiba2 je ni cikgu ? x best ke skola sini ?
cikgu : bukan la ain.. kamu jangan beritahu siapa2 tau.. cikgu2 dan student2 lain x tahu pun pasal saya kene transfer ni.. kamu dan pengetua je yang tahu. * menangis*
ana : urm ? kenape nak rahsiakan cikgu ?*sedih* kesian dekat anak2 murid cikgu dan cikgu2 lain.
* conversation kemudiannye adalah private*

then.. ade beberape student dengan wajah riang masuk ke dalam bilik kaunseling..

student1 : hai cikgu ^^
student2 : cikgu~ ade kerje x cikgu ? harini cikgu sy x dtg la.. sy bosan
cikgu : hai... kerje ? xde la..
*tiba2 cikgu pandang kearah ana sambil mengalir air matanya.. T.T .. secara berbisik.. ain, kamu tengok mereka ni.. saya x tahu macam mana nak beritahu mereka yang saya kene pindah.. T.T jgn beritahu mereka ye.. -mengesat air mata -*

stdent1 : eyh, ade kakak la.. hai kakak cute
student2 : hai kakak.. kakak putihh~ melepak~
student1 : a'a.. putih melepak lepak
ana : =.= hai~ *senyum**tahan malu* *merah padam*

ana : urm cikgu.. saya nak balik dulu la yea.. saya nak pergi pejabat sekejap.. terima kasih yea cikgu..
cikgu : okey Ain.. terima kasih bantu saya.. saya sayang kamu *senyum*
ana : ok.. Assalamualaikum cikgu.. tata adik2~ *senyum*
cikgu : waalaikumusalam ain..
students : tata kakak.. datang la lagi ye.. *sengeh2*

=====================

balik skola~
haha [ lawak2.. adikku da jeles tengok ana tulis panjang lebar.. haha :P wekk~]
okey.. fine.. till here.. ;)

====================

No comments: