Saturday, January 24, 2009

Sentuhan ukhuwah yang pergi dan memutik


Assalamualaikum.. syukur, alhamdulillah.. setelah agak lame la jugak x berkesempatan nak update.. akhirnya, ana dapat gak gune my dear2 laptop.. hue.. berdasarkan topic diatas.. semalam, pada jam 3 petang.. ana terima satu panggilan dari mak cik ana yg membawa khabar suram kepada bonda ana dan sekeluarga.. bonda telah kehilangan pak cik saudaranya yang disayangi.. oleh itu, kami sekeluarga pulang juga ke kampung..yang terletak di muar, johor..

ana tidak mempunyai baju kurung yang berwarna gelap.. so, ana mengenakan baju malakat92 serta kain labuh semasa pulang ke kampung..
serba hitam.. dari tudung,baju dan kain.. huhu.. kami tiba di kampung pada jam 7 petang.. [kalau x silap la]

di rumah arwah datuk saudara ana, kelihatan ramai sanak saudara yang sedang berkumpul..
ada yang ana kenal dan biasa nampak.. ada juga yang baru pertama kali berjumpa.. ana bersalam-salaman dengan makcik2 saudara yg berada di depan anjung.. setelah itu.. ana berdiri di luar bersembang2 dengan mak cik dan pak cik saudara.. pak cik meminta ana untuk menyampaikan salam kepada rakan sejawatnya, cikgu Sudin.. pak cik ana memperkenalkan dirinya sebagai uncle zainul merching.. huhu.. then..

i look at glance inside the house..
ana perasan.. ade seorang anak dara yang memakai baju kurung oren dan memakai tudung hitam bidang 60 sedang memandang ana sambil tersenyum manis.. ana agak hairan.. hurm.. siapa la dia ni ye.. kawan ana ke ? kenal ke ? hurmm? ana pon buat2 x tau jela.. lepas tu.. cik adik manis tadi pun bangun datang menuju ke arah ana. ana merasakan satu perasaan yang agak gembira dan tertanya2 sikit.. dia datang dengan sopan dan menghulurkan tangan untuk bersalam. ana menyambut salamnya. tangan x lepas2 nie..

awin : Assalamualaikum

ana : waalaikumusalam

awin : ni budak malakat92 ke ?

ana: err.. ye.. nickname urai

awin : urai ? ain ?

ana : ye2.. sape nie ?

awin : ni awin.. awin fariez..!
ana : err.. ouh.. betul ke ni.. lol

awin : btul la.. gath la kite..

ana : err.. a'a..

huhu
x sangka betul ana mempunyai saudara yang sebaya.. yang x bley tahan tu.. setelah hampir setahun berkenalan di internet.. baru sekarang dapat berjumpe dan tahu yang kami ini saudara.. related rupenye ana dengan awin! kami gelak2 dan masih di dalam keadaan yang cam whoa!.. bia bena.. huhu...

ana memperkenal awin kepada keluarga ana.. huhu..
abah ana ckp : ouh.. ni la kawan yang kakak cit cet cit cet ni ye.. bonda pula : nasib baik perempuan.. kalau lelaki.. ntah2 dok bercinte rupe2nye saudara.. huhui.. alhamdulillah la.. perasaan sayu yang tadi menyelubungi kampung halaman, tiba2 bertukar kepda agak ceria apabila kami dapat berkenalan.. sesudah itu.. ana masuk ke dalam rumah dan bersalaman pula dengan nenek saudara dan makcik2 saudara lain.. lepas tu.. ana ajak awin ke laman rumah.. kami bersembang2 sekejap..

ana memberitahu hal ini kepada saudara kembar kesayangan ana, Anne..
selepas itu, awin call Anne.. mereka bersembang2 sekejap.. ana tak tahu la ape yg dibualkan.. ana masuk ke dalam rumah sekejap untuk bersalam lagi kerana dah nak masuk maghrib dan ana sekeluarga mesti pulang pada malam ini juga.. ana berjumpa dengan awin dekat halaman rumah.. ana sempat berbual sedikit dengan Anne melalui hp Awin.. sekejap je la coz mse tu da maghrib, maka ana terpakse memutuskan panggilan kerana menghormati azan.. then, ana bersalaman dengan awin sebagai tanda salam perpisahan.. insyaAllah, jika ada jodoh, bertemu la lagi ana dengan Awin coz kami kan saudara! yeay.. hehe. then..

ana sekeluarga pulang ke kampung ana yg ade je kat seberang traffic light.. x jauh pun.
huhu.. selepas solat maghrib , kami meneruskan perjalanan pulang ke rumah.. coz pagi subuh nanti nak kne jemput abang sulung ana dari alor star.. the end.. :)

4 comments:

FAriEz said...

ain~!!!!

lol
lol
lol

haha...ayat mak ko tu paling x leh blah...>.<

x sangke gler
>.<

memang x sangke
>.<
kite sedara~
>.<

TidakPerluTahu;) said...

ekeke..

alhamdulillah ak ade saudara macam ko..

beruntung dapat saudara dengan muslimah nih.. hek3

uhibbukifillah Awin ;)

ann said...

>.<
salam
hehe
best2 korang dh gath..

adysuR said...

Selama ni dalam otak aku je yang berimaginasi ada budak Malakat ni sedara. Haha. Tak sangka jadi kenyataan.

Satu sebab aku teringin nak gath sebab tu la. Lolz.