Monday, July 25, 2011

Takda hati

Assalamualaykum wbt

mungkin hati ini masih lagi muda, masih belum kenal yang mana benar yang mana salah
masih belum kenal siapa lawan siapa kawan
atau mungkin juga hati ini sentiasa ingin berkawan dengan semua
sehingga yang lawan juga disayangi lebih dari kawan biasa.

Allah, sungguh memang aku yang pinta untuk melupakan segalanya.
mungkin apa yang aku inginkan itu, belum lagi Engkau mahu tunaikan.
Di baitullahMu, namanya terlintas difikiran.
Jika diikutkan fahaman aku tentang konsep separa minda..
biasanya apabila nama dia yang terlintas difikiran kita, pastinya terlintas nama kita difikirannya. atau dia baru menyebut tentang kita.. namun begitu, sejauh mana kebenarannya, hanya Allah sahaja yang tahu..
biasa juga kita dengar dialog yg sebegini..

" Assalamualaykum Nisa, apa kahabar ? rindunya dekat enti.. "
" waalaykumussalam Humaira, alhamdulillah. ana juga rindu.. baru je teringat nak call enti, tapi enti dah call dulu. mcm tahu tahu saje kan.. "

Masya Allah, hebat kan kuasa Allah ?
hati kita sentiasa tertaut, wireless lagi..
lebih hebat dari Fb mahupun google +..
FB memerlukan tuan badan sendiri meng-update status untuk memaklumkan sesuatu perkara
tapi hati kita ini, telah Allah cipta khas, unik, indah..istimewa..
bila berjauhan ada rasa rindu, bila bertemu ada rasa kasih
jauh mana pun kita dari hati sahabat
Allah sentiasa lintaskan nama mereka difikiran kita
hingga terbit rasa ingin tahu
'' Allah, bagaimana keadaan sahabatku ? sihatkah dia ? "
kadang kadang bila sahabat kita sakit,
seolah olah kita juga dapat rasa sebelum kita bertanya khabarnya.. kan ?

buat kamu
Demi Allah, aku semakin lupa apa yang telah berlaku
mungkin kerana hentakan kuat dikepalaku waktu itu telah membuatkan aku semakin lupa akan segalanya.
tapi entah mengapa.. kamu rajin hadir memberikan nasihat kepadaku dlm mimpi
mengingatkan aku tentang dunia dan akhiratku.
bersama ibumu, kulihat dia tersenyum kepadaku.
sebenarnya, siapa kamu ?
aku hanya mampu tahu tanpa aku ingat sepenuhnya.
aku teringin untuk merisik khabarmu
tapi apakan daya, aku langsung tidak ingat.
number hp juga tidak aku temui.
mungkin kamu hanya dlm imaginasi.. ( saya x nyanyok lagi tau >.<" )
tapi kata sahabat rapatku, lebih baik untuk melupakan segalanya. aku tidak perlu cuba mencari lagi.
tapi hati siapa sahaja yang boleh berbohong wahai sahabat ?

hanya satu aku pinta pada Rabb ku..
sesungguhnya Allah yang Maha melindungi, maka lindungilah sahabatku yang tidak dikenali ini
Aku halalkan segalanya, aku maafkan segalanya.. begitu juga harapanku padamu sahabat.

-Maaf, aku Hanya Mampu Tahu -

" Cukuplah Allah bagiku " <3

No comments: